een paar dagen op Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Spoelder - WaarBenJij.nu een paar dagen op Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Spoelder - WaarBenJij.nu

een paar dagen op Curaçao

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

28 Januari 2013 | Curaçao, Curaçao

Ondertussen ben ik alweer een paar dagen op Curaçao en al veel indrukken rijker.
Vrijdag ben ik naar Villa Ananas 1 gegaan. Dit wordt voor de komende maanden mijn plekje. Ik werd hartelijk ontvangen door de huisbaas en kreeg een rondleiding. Daarna mijn spulletjes naar mijn tijdelijke kamer gebracht en toen met Anneloes mijn auto opgehaald. Ik heb een witte huyundai i/10. Leuke auto om te zien! Eenmaal opgehaald moest ik dus zelf gaan rijden achter Anneloes aan. Ik vond het best spannend aangezien het hier op de weg heel anders aan toe gaat dan in Nederland. Rechts heeft bijna nooit voorrang en er zitten enorm veel gaten in de weg. Ook de auto was wennen want de koppeling gaat heel langzaam en je moet heel laat pas doorschakelen.. Na wat gereden te hebben ben ik naar mijn kamer gegaan en heb toen kennis gemaakt met wat huisgenootjes. Anneloes kwam me daarna weer ophalen en we gingen toen samen eten, jawel friet haha. Anneloes nam me daarna mee naar Cabana beach, een strandtent. Hier hebben we gezellig wat drankjes gedronken. Ik had best nog wat last van de jetlag en was daarna erg moe en ben toen meteen in slaap gevallen.
Zaterdag nog met wat meer huisgenootjes kennis gemaakt en daarna boodschappen wezen doen bij de Albert Heijn. Super leuk om hier een Albert Heijn te hebben. Voelde gelijk vertrouwd. Na het boodschappen doen was ik de rest van de dag alleen thuis. Ik heb het toen even moeilijk gehad, ik besefte me dat het avontuur echt begonnen is. Ik ben toen lekker even wat filmpjes gaan kijken en dit deed me goed!
Gister heb ik lekker aan het zwembad gelegen want het was echt super warm. Af en toe even een frisse duik en toen weer bruin bakken. Haha, zoals iedereen wel weet wordt ik niet snel bruin maar ik heb toch de hoop dat dit met 5 maanden wel moet gaan lukken. Die avond ben ik met wat huisgenootjes naar Wet and Wild gegaan. Dit was echt super leuk! Het begon om 18 uur met happy hour, dus een uur lang de helft van de prijs voor bepaalde drankjes. Daarna kwamen er steeds meer mensen en werd er volop gedanst. Er werd een mix van salsa muziek, r&b, house en latin gedraaid, echt top!!
Nu is het maandag en heb ik nog een weekje vrij. Ik hoop deze week wat meer te gaan zien van Curaçao want ik ben zo benieuwd naar de rest van het eiland. A.s. vrijdag ga ik kennis maken op mijn stage. Ik heb er enorm veel zin in!!

Ik heb nog niet zoveel foto's maar dat komt nog wel! De volgende keer zal ik er wat bijvoegen!
Jullie kunnen trouwens onder mijn reisverslag reageren als jullie willen ;)
Dikke kuss voor jullie vanuit het nu toch wat bewolkte Curaçao

p.s.
Wat dingetjes waar ik nog aan moet wennen:
- de dieren/insecten die hier rondlopen: leguanen, hagedissen, kakkerlakken, ratten..
- het verkeer
- de muggen ( heb ongeveer 50 muggenbulten over 2 voeten verdeeld...)

  • 28 Januari 2013 - 17:13

    Germaine Vergeer:

    Hoi Iris,

    Leuk om je op deze manier te volgen.
    Wat je verteld is voor mij heel herkenbaar.
    Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik voor het laatst op Curacao was.
    Ga ook zeker de rest van het eiland verkennen. Is zeker de moeite waard!
    Geniet van alles en succes op je stage!

    Lieve groet, Germaine (collega AH)

  • 28 Januari 2013 - 22:15

    Ingrid Van Der Krieken:

    Hoi Iris,

    Ik heb aan Anja gevraagd of ik jouw weblog gegevens mocht ontvangen om het wel en wee
    op Curaçao van jou te volgen.
    Ik vind het erg leuk dat ik ze mocht hebben en ben benieuwd naar je verhalen.

    Geniet van de komende week vakantie en geef je ogen goed de kost.

    Vanavond om 19.00 uur Nederlandse tijd heeft Beatrix bekend gemaakt dat Willem Alexander
    op 30 april de troon op gaat volgen. Jij gaat het op Curaçao volgens mij ook met een groot feest
    beleven. Heel apart, denk ik.

    Groetjes,
    Ingrid

  • 30 Januari 2013 - 00:19

    Hélène:

    Ha die Iris,

    Superleuk om jouw verhalen te lezen en een beetje te volgen wat jij zoal meemaakt! Goed geregeld zo'n weekje, nog even wennen aan het weer en het leven daar en dan volgende week aan het werk!
    Klinkt goed zeg, rondtoeren, 28 graden, beach, drankjes in de strandtent! De kou is hier intussen wel verdwenen, de sneeuw ook, maar we hebben nu veel regen en wind! Het lijkt me trouwens wel grappig om op zo'n tropisch en exotisch eiland gewoon Nederlands te kunnen spreken en je boodschappen bij de Albert Heijn te doen! Voelt vertrouwd niet?
    We wensen je alvast heel veel succes volgende week en tot mails!

    Groetjes van de Kempermannen

  • 01 Februari 2013 - 09:28

    Bevers:

    Hoi Iris,
    wat leuk om te lezen dat het goed gaat.
    je hebt al veel beleefd zeg.
    Hier ook alles goed .Wel wat zieke kinderen op dit moment .We zijn al met carnaval bezig.
    Ga je dat daar ook vieren .Zo te lezen houden ze daar toch ook wel van een feestje.
    Nog heel veel plezier.
    Succes met je stage en veel knuffels van de bevers

  • 04 Februari 2013 - 18:02

    Iris Spoelder:

    Hoi,
    Leuk om jullie reacties te lezen. Ik heb het hier allemaal meegekregen van de troonopvolging.
    Het is echt heerlijk hier! En boodschappen doen bij appie, voelt lekker vertrouwd. Het is ook fijn om gewoon Nederlands te kunnen spreken!

    Haa lieve Bevers!
    Met mj gaat het goed hier! morgen beginnen op stage! Ik mis jullie al wel een beetje hoor! Beterschap voor alle kids die ziek zijn. Veel plezier met de carnaval, hier gaan we ook carnaval vieren.
    Julie foto staat op mijn bureau! Liefs voor jullie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1105
Totaal aantal bezoekers 14680

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 04 Juli 2013

Stage Curacao

Landen bezocht: