Twee maanden Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Spoelder - WaarBenJij.nu Twee maanden Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Spoelder - WaarBenJij.nu

Twee maanden Curacao

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 Maart 2013 | Curaçao, Curaçao

Precies vandaag zit ik 2 alweer 2 maanden op het eiland. Er is ondertussen alweer zoveel gebeurd. Ik hoop dat ik het allemaal nog weet!

Ik zal eerst eens even wat over mijn stage vertellen want dat is de reden waarom ik hier ben!
Ik heb nu 4 weken stage gelopen in groep 3. Daar begeleid ik een jongetje met gedragsproblemen. Het was vanaf het begin een flinke uitdaging. Ik heb echt alles uit de kast getrokken qua methodieken om een fijne manier van begeleiden te vinden. Na veel geprobeerd te hebben heb ik nu een doel opgezet. Je zult je misschien afvragen waarom pas 1 doel maar het werkt bij hem niet om met veel dingen tegelijk bezig te zijn. Ik ga hem nu leren om niet zomaar door de klas te schreeuwen en een fatsoenlijke werkhouding aan te leren. Ondertussen ga ik opzoek naar een volgend doel, maar het is echt stapje voor stapje werken. Daarnaast heb ik ook genoeg werk aan mijn schoolopdrachten dus mijn dagen zitten behoorlijk vol. Ik ben al 2 weken elke dag na stage aan en voor school bezig. Na deze 4 weken zou ik eigenlijk weggaan en me op IGLO 1 en 2 gaan focussen. Het loopt toch anders.
Samen met de groepsdocent hebben we besloten dat ik voor een groot deel in groep 3 blijf. Ik zal ook in IGLO 1 en 2 kinderen gaan begeleiden maar groep 3 zal een beetje mijn vaste groep blijven. Dit vind ik erg leuk want ik heb genoeg uitdaging met hem en de docent vindt het fijn dat ik er ben! Daarnaast is het een leuke klas met kinderen waaraan ik al gehecht ben en zij ook ook aan mij. Morgen hebben we trouwens paasontbijt, dan mogen de kinderen in pyjama naar school komen en gaan we lekker eten en eitjes zoeken.

Verder de belevenissen op het eiland. Een paar weken geleden hebben we een feest gehad op Cabana Beach. Dit was een soort housefeest met DJ Roog, o.a. bekend van Housequake! Dit was echt een topfeestje! Heerlijk met een mojito in mijn hand, mijn leuke huisgenoten en het zonnetje maakte dat een prima zondag!
Dat weekend erna hadden we weer een Full Moon party. Dit is altijd op de 1e van de maand. Ook dit was weer een fijn feestje hihi!
Dat weekend erna hadden we een local feestje bij Zanzibar. De reaggeband Punky Donch kwam optreden. Dat was echt het toppunt van een caribbisch gevoel en ook echt een feestje waar je heen geweest moet zijn! Ze zingen voornamelijk over seks, maarja dat versta je toch niet haha! Ze zijn trouwens erg populair want het was echt druk! Als je het op wilt zoeken: Punky Donch - Mi kier bo awe. Dan begrijp je het gevoel!
Die dag erna heb ik mijn eerste windsurfles gehad. Het leek me best moeilijk maar het was nog moeilijker dan verwacht. Gelukkig hebben we een leuke leraar die het ons graag wil leren. We zijn dan ook met 5 meiden. Zie je het al voor je: 5 giebelende meiden op een plank die een voor een omvallen, haha!
Zie hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=exfXtiJx4_s Als je goed luistert hoor je mij schreeuwen. Dit was trouwens tijdens de tweede les.. Er stond toen zoveel wind, niet normaal! Had die dag erna echt spierpijn. Tijdens de eerste les was ik trouwens in een zee-egel gaan staan. Megaaaaa pijnlijk. Volgens de instructeur moest ik de uitstekende stekels eruit trekken en de rest laten zitten. Dit zou er wel uitgaan naar loop van tijd. Ik heb dus nu nog wat stekeltjes in mijn voet, maar daar voel ik niks meer van.
Die avond hadden we een 90's party in cafe de Tijd. Helemaal mijn ding! Ook hier heb ik me weer prima vermaakt.
Afgelopen vrijdag ben ik samen met Tessa en Lisanne naar Cabana gegaan en hadden we een loungebank afgehuurd. We besloten cocktails te bestellen en lekker naar de live muziek te luisteren. Heeeeerlijke avond was dat, veel gelachen! Dat weekend was eigenlijk heel erg rustig want ik wilde flink aan de slag voor school. Afgelopen 2 weken ben ik dat ook echt aan het doen, en ik moet zeggen het lukt me aardig. Het gaat langzamer hier maarja dat hoort ook bij het ritme he ;)
Oh ik vergeet trouwens bijna een hele leuke avond te vermelden namelijk onze Kingsavond. Voor diegene die niet weten wat het is, het is een drankspelletje waarbij je kaart en vanuit daar allerlei dingen moet doen. Heeeeel grappig. De avond eindigde in het zwembad, nouja ik niet maar de meeste wel.

Het is trouwens niet altijd even hopi bon geweest. Ik heb een paar dagen heel erg last gehad van heimwee. Ik zag het allemaal even niet meer zitten en was er klaar mee. Gelukkig heb ik lieve mensen thuis die me ontzettend steunen en me een hart onder de riem staken. Ook mijn lieve huisgenoten (vriendinnetjes en vriendjes eigenlijk) hier hebben me enorm geholpen. Ik ben die week ook lekker 2 keer naar Anneloes gegaan. Veel gepraat en fijn tv gekeken. Dit heeft me heel erg goed gedaan en na een paar dagen zag ik het weer zonnig tegemoet.

Ik vind het super leuk om berichtjes,mailtjes en kaartjes van jullie te krijgen! Ik denk veel aan jullie!

Zo, het is alweer een heel verhaal. Morgen nog 1 dagje stage en dan lekker 2 weken vrij! Morgenavond ga ik met stagegenoten van Klein College gezellig wat drinken en misschien stappen!
Nog 8 dagen en dan komt mama! Jaaaaaaa, wat heb ik daar zin in! Ik kan niet wachten om naar Hato te gaan en ze op te halen. Ze komt samen met mijn oom en tante en met z'n vijven gaan we lekker vakantie vieren! Ik vind het wel jammer dat papa en bob niet kunnen komen, maar Bob moet nu eenmaal afstuderen! Gaat je lukken Bro, ik ben ontzetten trots op je en je gaat het halen!

Zo, ik had nu eigenlijk aan school moeten werken maar ik kon even de motivatie niet vinden. Dus dan maar een verslagje ;)
Ik ga zometeen bij Anneloes eten, gezellig! Wat vind ik het leuk om gewoon naar haar toe te rijden en lekker te kletsen!

Bij deze blog stop ik wat zonnestraaltjes zodat de lente ook bij jullie gaat beginnen!

Ayooooooo dushi's!
xxxx



  • 21 Maart 2013 - 21:56

    Bartjee:

    Awoooo dushiii
    Kumbai????
    Tur kos ta bon na korsou .. mas calor ku e weer aki no ;)
    omg je hebt gewoon kennis gemaakt met de mooiste cultuur van de wereld.
    En zo te horen bevalt het je heel goed!
    Ook leuk om te horen dat je ponky donch hebt leren kennen!
    Nog geen optreden van caché royal gezien?
    Ben je ook al bij truki pan geweest?
    Nou geniet van jou stageperiode na korsou!
    Doe goed je best maar geniet vooral ervan..
    Groetjes van je oude klasgenootje
    x

  • 23 Maart 2013 - 17:05

    Ingrid Van Der Krieken:

    Hoi Iris,

    Weer een leuk verslagje, zet 'm op.

    Heb je voor mij jouw postadres?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 922
Totaal aantal bezoekers 14686

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 04 Juli 2013

Stage Curacao

Landen bezocht: