Hopi Bon! 1 maand Curacao! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Spoelder - WaarBenJij.nu Hopi Bon! 1 maand Curacao! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Iris Spoelder - WaarBenJij.nu

Hopi Bon! 1 maand Curacao!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

24 Februari 2013 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal,
Ik kreeg al een vraag of ik weer een nieuw verslag erop wil zetten. Toen bedacht ik me dat het al even geleden is dat ik iets heb laten weten.
Ik heb het eigenlijk ook best druk en alles begint hier een ritme te krijgen.
Ondertussen ben ik alweer een maand op het eiland. Mijn stage is in volle gang en er begint een ritme te komen in mijn leven hier.
Even terugblikken op de afgelopen weken.

De eerste week stage was erg leuk! Ik loop stage op twee speciaal onderwijsgroepen. De eerste twee weken heb ik in de groepen 6/7 stage gelopen. Dit staat voor iglo 2. De kinderen zijn dus ongeveer 11/12 jaar. Even wennen weer, maar super leuk! Het was wel even wennen om weer in het onderwijs te zitten, maar gelukkig door mijn jaar pabo kwam ik er al snel in. Na die week had ik alweer vakantie, haha jaaaa! Carnaval stond voor de deur en dat wordt hier goed gevierd. Die zaterdag was het dus tijd voor een feestje. We gingen naar een NL cafe en daar was het carnaval. Wij besloten met ons huis als thema: proud to be fout te doen. Iedereen zag er dus lekker fout uit! Die avond heb ik lekker bier gedronken, want ja dat hoort er bij met carnaval, gehost en lekker uit mijn dak gegaan. Zo had ik toch een beetje carnaval. Het was kei leuk! De dag erna moesten we vroeg op want DE optocht van carnaval werd vandaag gelopen. We hadden gehoord dat je er al vroeg moest gaan staan voor een goed plaatsje. We stonden om half 12 bij het eindpunt van de optocht. Dit was in otrabanda (deel Willemstad). Eenmaal onze plaats gevonden kon het wachten beginnen. Een aantal huisgenoten waren nog eerder gegaan en stonden aan het begin. Maargoed, we waren aan het wachten. De uren gingen voorbij. Ondertussen vroegen we ons af wanneer de optocht zou komen. We zaten er nu al ruim 2 uur en het werd nog niet echt heel druk. Kelly vroeg aan onze buurvrouw hoe lang het nog duurde. Ze zei een kwartier. We namen dus aan een uur want een kwartier in Antilliaanse tijd is wel een uur ongeveer. Een uur later was de optocht er nog niet.. Langzaam begon mijn geduld een beetje op te raken. Wachten is toch al niet zo mijn ding, haha. Toen besloten we het aan een politieagent te vragen. Die zei dat om 17 uur de optocht hier begon.. We stonden er toen al bijna 5 uur. 5 uur eigenlijk voor niks. Toen het half 5 was begon toen EINDELIJK de optocht. Wat was het mooi! Allemaal salsa muziek en veel glitter en glamour, heeeeeerlijk! Wat een topdag.
Die dagen erna waren er nog wat optochten maar ik besloot om het te laten bij één. Tijdens die dagen begon bij mij de heimwee op te spelen. Ik hoorde en zag zoveel van de carnaval dat ik echt naar huis wilde om even die carnaval mee te maken. Toppunt was dat ik even in de Sint Joris stond tijdens Skype en al mijn lieve vriendinnetjes en vriendjes zag onder het nummer Brabant. Ik heb toen even gehuild en Marissa en Rinske huilde aan de andere kant. Tegelijkertijd was ik blij met zulke lieve vriendinnetjes en vriendjes daar in NL. Na dat moment ging de heimwee weg.

Die dagen erna zijn we naar het strand gegeaan, veel uitgegaan en lekker gechilld. Ik ben samen met Tessa gaan kijken bij een windsurfschool. Het was een school van de neef van haar vriend. Ze ontvingen ons hartelijk en waren erg benieuwd naar Tessa. Ze nodigde ons uit om iets te drinken bij lokaal tentje. Hier hebben we wat Curacao'se hapjes geproefd, waaronder Funchi: maisbrood met gesmolten kaas erop. JAMMIE! Na het drankje en wat hapjes hebben we afscheid genomen en besloten we om met huisgenoten te gaan windsurfen over een tijdje. We krijgen dan les en uiteindelijk moeten we het dan zelf kunnen. Ik heb hier erg veel zin in omdat duiken er voor mij niet inzit. Ik heb dan te veel last van mijn oren en ben erg bang voor oorontsteking omdat ik daar al erg gevoelig voor ben. Gelukkig heb ik dus iets anders gevonden wat me erg gaaf lijkt! Later dus meer hierover!
Op donderdagavond ben ik met Anneloes uiteten gegaan. Ik heb heerlijke garnalen gegeten en Anneloes had een lekker stuk vlees. Het wad heel gezellig en we hebben al volop plannen gemaakt wanneer mama en tante marian en ome hans komen, haha! Met dolfijnen zwemmen willen we sowieso. Het is echt heel leuk om zoveel met mijn grote nicht te doen, dit heb ik echt gemist in Nederland. Nu zie ik haar dagelijks en ondanks dat het mijn nicht is is ze tegelijkertijd ook een hele goede vriendin! We hebben ook nog met oma geskyped, die vond het leuk om te zien dat haar kleindochters het samen zo goed naar de zin hebben. Wij vonden het leuk om onze lieve oma te zien!

Op vrijdag was Lisanne jarig, we hebben toen als cadeau voor haar een dagje Klein Curacao geregeld. Dit wilde ze graag en wij vonden het een leuk cadeau om te geven. We moesten 's ochtends om kwart over 7 bij de haven zijn waar een prachtige Katamaran op ons stond te wachten. We waren met een groep van 15 man en nog heel wat andere mensen die ook meegingen. De heenweg was best ruig, ik had er gelukkig geen last van en vond het prachtig op zee. Ik genoot! Eenmaal daar zag ik een prachtig bounty eiland omringd door een kristal heldere lichtblauwe zee. We kregen een snorkelset en mochten zo naar het eiland snorkelen. Ik heb toen een zeeschildpad gezien, gaaaaaaaf! Eenmaal op het strand, de handdoeken uitgelegd en ingesmeerd, ging ik samen met wat anderen het kleine eiland verkennen. We gingen naar de verlate vuurtoren lopen langs de palmbomen. In de verte was ook nog een scheepswrak, maar ik vond dat te ver om te lopen aangezien ik al een beetje rood aanliep qua huid. Je moet je voorstellen zo'n eiland in pirates of the caribbean, zo mooi was het en zo zag het er ook echt uit! Om 13 uur hadden we op de Katamaran aan barbeque, jammieeee! We besloten om te proosten en de eerste rum met cola was een feit, haha! Lekkuuuur. Daarna nog gelegen op het strand en genoten van zee en zon. Ik moest me echt vaak insmeren, zo ongeveer om het half uur met 50. Om half 3 was het tijd om te gaan. We gingen terug zeilen en dit duurde ongeveer 2 en half uur. We lagen met z'n allen op een soort net voor op de boot en konden de zee onder ons zien. Het schip begon met varen en de muziek ging aan. Ik kreeg kippenvel bij het nummer paradise van Coldplay. Het was op dat moment echt een paradijs en ik genoot van iedere minuut op zee.
Eenmaal thuis had ik een beetje hoodpijn en voelde mijn huid nogal. Ondanks het vele smeren bleek ik toch verbrand te zijn... Wat baalde ik want ik had 's avonds echt enorme pijn. Ik was erg moe en ging lekker vroeg naar bed. Die dagen erna ben ik uit de zon gebleven want mijn huid moest echt even rusten.
Zaterdagavond hadden we weer een feestje op Kokomo Beach. Een dj met allerlei hits, lieve huisgenoten en vrienden en drankjes maakte er een avond van om niet snel te vergeten.
Die zondag was het natuurlijk ook nog tijd voor mijn favoriete feestje: Wet and Wild. Dit is een feestje waarom 18 uur een Happy Hour is en daarna allerlei muziek. Van house tot salsa.

Dit was het einde van de vakantie en mijn stage begon weer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er tegenop keek omdat ik nog niet echt mijn plaatsje had gevonden en het nog niet helemaal duidelijk voor mij was wat ik nou allemaal precies kon gaan doen. Ik heb toen mijn stagebegeleidster gemaild en heb toen een gesprek gehad. Dit was erg fijn en we hebben toen een plan gemaakt. Ik had er daarna weer helemaal zin in. De dag erna werd het plan toch een beetje omgegooid. In groep 3 hebben ze iemand nodig die 2 kinderen kan begeleiden die moeilijk gedrag vertonen. Mijn stagebegeleidster vond mij daarvoor geschikt en ik zie dit ook wel zitten. De komende 4 weken ga ik dus in groep 3 aan de slag. Vooral met de twee kinderen die moeilijk gedrag vertonen. Ik zie het als een uitdaging en zo kan ik ook kijken wat ik daarna kan gaan doen. Kortom, maandag weer een nieuwe uitdaging en qua leeftijd sluit het zo goed aan op mijn vorige stage!

Afgelopen woensdag hebben we afscheid genomen van 3 topkerels! De broer van een huisgenoot en twee vrienden van hem waren hier 2 weken en dat was echt leuk. Ze hoorde meteen bij onze groep en het klikte met iedereen. Helaas gaan die twee weken snel voorbij en bracten Nikki, Tara en ik de jongens naar Hato. Bart moest werken dus die had al eerder afscheid genomen van zijn broer.
Het was zo gek om op Hato te staan. Wetende dat het hier begon en het ook zal eindigen hier. Maar gelukkig is dat nog niet zo ver. De jongens uitgezwaaid en ook weer afscheid van Hato genomen. Maar niet voor lang want binnenkort komt mama al!

Verder heb ik nog een mierenplaag in mijn kast gehad. Er zaten rode mieren in mijn truitje en het bleek dat al mijn kleren vol zaten. Ik heb dus al mijn kleren uit staan plukken, kast schoon gemaakt, gesprayd en mijn kleren er weer ingelegd. BRRRRR!
Ik kook trouwens ook al geregeld. Samen met 4 andere huisgenoten hebben we een pot en koken omstebeurt en wassen dus ook omstebeurt af.
Verder ga ik veel uit, naar het strand ( Ja langzaam word ik bruin, jeeeeej!), lig ik aan het zwembad, doe ik boodschappen, de was en ga ik ook nog naar stage, haha!
Kortom: ik geniet echt hier samen met mijn lieve huisgenoten die ondertussen al echt mijn vriendinnetjes en vriendjes geworden zijn!

Ik hoop dat het een beetje een lopend verhaal is.

Dikke kus, Iris

  • 24 Februari 2013 - 14:12

    Oma Verhoeven:

    Hoi Iris. Wat een mooi verslag van jou. Ik heb het helemaal gelezen en ik heb gezien dat je het wel heel, heel goed maakt. Er is een mooie kaart voor je onderweg. Lieve Iris een dikke zoen en weer veel succes. Kusjes oma Verhoeven.

  • 25 Februari 2013 - 21:00

    Hélène:

    Ha die Iris!
    Feestje hier, feestje daar, carnaval, bounty eiland, barbecue, happy hour, windsurfen, zon; het leven is zo slecht nog niet!
    Fijn dat je op je stageplek aan een leuke uitdaging kunt beginnen! Heel veel succes en geniet van het mooie leven daar!
    Groetjes van de Kempermannen (uit een koud en wit Veldhoven; er ligt hier alweer sneeuw!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 695
Totaal aantal bezoekers 14687

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 04 Juli 2013

Stage Curacao

Landen bezocht: